Canon har et eget service og support system for profesjonelle som kalles Canon Professional Services. De tilbyr prioritert service og reparasjoner over hele verden, utlånskamera imens kameraet er hos teknikeren og et eget medlemsblad og nettverk kalt CPN. Som profesjonell lønner det seg å være medlem, og jeg har bare gode ord å si om dem! De har lånt meg kameraer og ordnet opp hver eneste gang det har vært noe! Klikk her for å bli medlem!

Det skal bli spennende å se hvor bra mitt CPS medlemskap fungerer i praksis denne gangen også. Jeg har nemlig oppdaget at mitt nylig innkjøpte Canon 5D mark II virker som om det kan ha en feil. Lukkeren eller speil-mekanismen høres helt merkelig ut, og det har en helt annen lyd enn mitt andre 5D mark II. Litt kraftigere lyd, og en rar, sterk, vibrasjon i kamerahuset hver gang. Det virker som om noe er skrudd sammen litt rart inni der. Jeg kjøpte det i Usa for 2 uker siden, og Usa-garantien gjelder normalt kun der borte, men når man er CPS medlem så skal man vist få full service og garanti uansett hvor enn du befinner deg i hele verden. Så det skal bli interessant å se! Noen andre som har opplevd noe liknende med 5d mark II noen gang?

No tags for this post.